شنبه 1 ارديبهشت 1403-0:29 شمسی /4/20/2024 12:29:16 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24916
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 تير 1400-15:29

عرضه تارا مدل دستی در محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان در تابستان می‌تواند گرمای خاصی به بازار خودروهای داخلی ببخشد.
بابک صدرایی
تارا دستی، سدان اقتصادی و مدرن ایران خودرو در آستانه ورود به بازار

اگر کمی منطقی و واقع گرایانه نگاه کنیم و فارغ از دیدگاه های ایده آلیستی و با درک واقعیات موجود، تارا را با واقعیات صنعت خودرو مقایسه کنیم و نه با صنعت خودروسازی کره یا اژدهای غیر قابل کنترل چین، تارا در شرایط فعلی حرکتی بزرگ از ایران خودرو بود، ایران خودرویی که اولین خودروی تولید انبوه در کشور را با نام پیکان ساخت و به نوعی کشور را وارد تولید انبوه صنعت خودروسازی و صاحب این صنعت کرد، ایران خودرویی که اولین بار ما را صاحب برند ملی کرد که همان سمند بود و بر مبنای پژو ۲۰۶ صندوقدار که اتفاقا دست پرورده خود ایران خودرو بود خودروی رانا را معرفی کرد و در نهایت  دستی اساسی بر سر و گوش سمند کشید و دنا را معرفی کرد و حال چهارمین محصول با نام ملی ( ایرانی) به نام تارا را معرفی می‌کند.

ترک بازار ایران توسط پژو اقدامی به نفع ایران خودرو بود، چرا که به غرور آبی پوشان برخورد و با سرعت و هماهنگ کردن کلیه امکانات، استعدادها و توانمندی ها و ظرفیت ها و استفاده از شرکت های دانش بنیان و تکنولوژی محور ایران خودرو با سرعت تمام طراحی و تولید تارا را آغاز کرد.

تارا دارای ویژگی های بارز و مشتری پسند بسیاری است، بدنه با ابعاد مناسب که هم کاربرد شهری دارد و هم برای خانواده و سفر و فضای جمعی ایرانیان و حمل بار کاملا مناسب و به اصطلاح ایرانی پسند است.

موتور ۱.۶ لیتری این خودرو کاملا به دست متخصصان ایرانی داخلی سازی شده، مزیت اصلی اش این است که تعمیرکاران با فناوری آن آشنا هستند و به راحتی توان تعمیر آن را دارند. به لحاظ قطعات یدکی و خدمات هم کلیه آنها ساخت داخل است و پر قدرت ترین سیستم خدمات پس از فروش کشور یعنی ایران خودرو حامی آن است و همین جای شک و تردید نمی گذارد و به شما آرامش می‌دهد.

تارا دارای اطاقی جادار، متناسب، موتور کاملا قابل اعتماد و بومی سازی شده با شرایط ایران، چهره به روز و امکانات مناسب ایمنی و رفاهی است. دو نوع گیربکس دستی و اتومات، در کنار فرمان برقی، دو عدد کیسه هوا و سیستم‌های پایداری الکترونیکی، ضد لغزش، کنترل در سر بالایی، کمکی ترمز، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و.... است که می‌تواند برای یک سدان خانوادگی مناسب و ایده آل باشد.

همچنین تارا توانسته امتیاز ایمنی استاندارد را دریافت و مجوز صادرات را نیز بگیرد که این یک امتیاز خیلی مهم و به معنی آرامش و اطمینان خاطر مصرف کننده میباشد و به امید روزی که تارا افتخار سرزمین پارسیان در جاده های کشورهای گوناگون بتزاد که قطعا افتخار هر ایرانی خواهد بود.

تارا میتواند جایگزین شایسته برای پژو پارس و ۴۰۵ و همچنین انتخاب مناسب برای اقشار مختلف باشد چه به عنوان اتومبیل خانواده و چه به عنوان اتومبیل دوم و سوم، چنانچه ایران خودرو از کاستی های پروژه سمند بیاموزد و تارا را با کیفیت مناسب و انجام فیس لیفت و تغییرات گوناگون هر چند سال یکبار عرضه کند به ویژه طراحی داشبورد جدید و از امکانات و توانمندی داخلی استفاده کرده و با آپشن بندی گوناگون برای سلیقه ها و توانمندی های گوناگون تولید نماید این قابلیت را دارد تا یکی از موفق ترین خودروهای ایران خودرو باشد.

به امید آن روز که تاراهای گوناگون در کلاس ، ابعاد و سگمنت های مختلف تولید گردد و خودروی ایرانی با آغوش باز مورد توجه مصرف کننده و انتخاب اصلی او باشد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین