جمعه 10 فروردين 1403-15:33 شمسی /3/29/2024 3:33:36 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24895
  • زمان انتشار:شنبه 12 تير 1400-7:50

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: با تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان، وابستگی چهار میلیارد دلاری خودروسازی‌ به خارج امروز به ۵/ ۱ میلیارد دلار کاهش یافته و عمق داخلی‌سازی‌ها افزایش پیدا کرده است. 
کاهش ارزبری صنعت خودرو

به گزارش خودرونامه، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به تلاش خودروسازان برای افزایش کیفی تولیدات افزود: امسال افزایش تولید نسبت به سال گذشته محقق خواهد شد و خودروسازان، تنوع در تولید و ارائه محصولات جدید را در برنامه دارند.

وی ادامه داد: صنعت خودرو می‌تواند با داشتن امکانات اولیه در تولید به خودکفایی برسد. نجفی‌منش ضمن انتقاد از دخالت‌های دولت در قیمت‌گذاری و مدیریت در این صنعت گفت: ما دو خواسته مهم از دولت داریم اول اینکه مدیریت این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند و دیگر اینکه در قیمت‌گذاری دخالت نکند و آن را به تولیدکنندگان بسپارد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور با اشاره به مشکلات قطعه‌سازان افزود: با توجه به تحریم‌ها قبلا برای خرید هر کالای وارداتی، اول پولش واریز می‌شد و بعد از چند ماه جنس درخواست شده به دست‌شان می‌رسید اما در داخل اول جنس تولید شده را دریافت و سپس بعد از چند ماه پولش را می‌دهند.

منبع: تسنیم


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین