جمعه 10 فروردين 1403-18:32 شمسی /3/29/2024 6:32:25 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24872
  • زمان انتشار:چهارشنبه 9 تير 1400-16:21
ون های برقی جدید در ر اه هستند

حالا که همه خودروسازان دست به کار شده اند خودروی بنزینی را از گردونه خارج کنند، نوبت ون های مخصوص اردو [camper] هم رسیه است.
اردو با این ون می چسبد

به گزارش خودرونامه، شرکت خودروسازی برقی لندن موسوم به London Electric Vehicle Company با سرواژه LEVC نمونه اولیه طراحی اردوزیست الکتریکی e-Camoer را به رخ کشیده که قرار است تا آخر امسال به تولید برساند. این ون روی پلتفرم VN5 طراحی شده و با هر بار شارژ می تواند 304 مایل [حدود 480 کیلومتر] را طی کند و در صورتی که لازم باشد این ون یک موتور بنزینی کوچک هم دارد که در راه نماند. ایی-کمپر، هم یک آشپزخانه نقلی دارد و هم تخت و میز تاشو. تابستان فرا رسیده و برای طبیعت دوستان و گریزان از محیط های بسته، ایی-کمپر ون مناسبی است که حالا باید با برندهایی مثل ریویان Rivian و کانو  Canoo به رقابت بپردازد. اما هنوز این معضل به قوت خود باقی است که در پارک های ملی آمریکا و در سراسر دنیا، جایگاه شارژ خودروهای برقی گسترش پیدا نکرده است. شرکت خودروهای برقی لندن برای ساخت تجهیزات کمپینگ [اردوزیستی] با شرکت دیگری به نام ولهاوس لیژر Wellhouse Leisure شریک شده و قرار است این ون برقی تا پایان سال 2021 به تولید برسد. البته این مدل برقی بر پایه مدل بنزینی VN5‌ همین کمپانی طراحی شده که در حال حاضر در حال تولید است و پیش از آن هم مدل تاکسی TX‌ آن در لندن به فروش رسیده است.این ون در اصل بنزینی است که به موتور برقی هم مجهز شده و اگر قرار باشد فقط با باتری کار کند، با هر بار شارژ تنها 60 مایل [حدود 100 کیلومتر] می پیماید. در این ون 4 نفر می توانند شب را سپری کنند و تجهیزات داخل آن شباهت زیادی به T6‌ کالیفرنیا از برند فولکس واگن  دارد و تخت و میز در آن تاشو است. یورگ هافمن Joerg Hofmann‌ مدیر عامل شرکت LEVC‌ می گوید: «بازار ون های مخصوص اردو [کمپ] به سرعت در حال رشد است و با این که در بیشتر موارد از این ون ها در کنار سواحل و گردش در روستاها استفاده می شود، خیلی زود است که فقط به انرژی باتری و موتورهای برقی اتکا شود و محض احتیاط این ون ها باید بتوانند بنزین بسوزانند که در راه نمانند. با این که در دیدگاه مردم تغییر بنیادی به وجود آمده و همه به راه حل ها و راهکارهای دوست دار محیط زیست روی آورده اند اما هنوز وابستگی به بنزین به صفر نرسیده است. با این حال ایی-کمپرهای ما به بالاترین کیفیت و تجهیزات مجهز شده اند و می توانند انواعی از نیازهای مشتریان را برآورده سازند.»

برای آن که ون ها به طور کامل برقی شوند و معضل در راه ماندن نداشته باشند، باید باتری های غول آسایی در آنها نصب شود. مردم هم ریسک نخواهند کرد و ون های برقی با این که تقاضای بالایی دارند گسترش نخواهد یافت. قیمت این ون های برقی هم ارزان نیست و از 46 هزار پوند [65 هزار دلار] شروع می شود و با اضافه شدن امکانات تا 62 هزار پوند [86 هزار دلار] هم می رسند. در حالی که قیمت ون کالیفرنیای فولکس واگن حدود 50 هزار دلار است.

منبع:سایپانیوز


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین