سه شنبه 29 اسفند 1402-8:49 شمسی /3/19/2024 8:49:53 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24707
  • زمان انتشار:يکشنبه 23 خرداد 1400-7:30

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: با قیمت‌گذاری دستوری زیان انباشته خودروسازان به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
زیان انباشته خودروسازان به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید

نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت‌گذاری شورای رقابت باعث بروز مشکلات متعددی در صنعت خودرو شده است، گفت: از زمانی که شورای رقابت اقدام به قیمت‌گذاری خودرو کرده است، خودروسازان زیان زیادی کرده‌اند.
این مقام مسوول تشریح کرد: زیان انباشته خودروسازان اکنون به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و هر روز به این میزان افزوده می‌شود.

نجفی‌منش با بیان اینکه افزایش تولید با این میزان زیان، کاری دشوار و نشدنی است، گفت: نیاز بازار کشور به یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزارخودرو است که خودروساز باید این میزان را تولید کند، اما خودروساز باید بدون زیان خودرو بفروشد تا تولید را افزایش دهد در حالی که اکنون زیان ۸۵ هزار میلیاردی دارد و نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازی کشور با بیان اینکه باید عناد و دشمنی با صنعت خودرو برچیده شود، گفت: امسال، سال رفع موانع و پشتیبانی از تولید نام‌گذاری شده است، در نتیجه باید به فکر افزایش تولید بود، هر نهاد و مرجعی که بتواند در رفع بزرگ‌ترین مانع این صنعت تاثیرگذار بوده و مشکل قیمت‌گذاری خودرو را حل کند دستش را می‌بوسیم.این مقام مسوول با تاکید بر اینکه زیان خودروسازان روز به روز در حال افزایش است، گفت: با وجود تداوم حجم زیان‌ها و بدهی سنگین خودروسازان، این صنعت در آستانه نابودی است و باید خیلی سریع مسوولان به داد این صنعت برسند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و به همین دلیل طرح قرعه‌کشی را راه‌اندازی کرد، گفت: با وجود طرح قرعه‌کشی‌ها، اگر دولت می‌خواهد مصرف‌کننده واقعی، خودرو را با قیمت واقعی و ارزان خریداری کند می‌تواند به خریداران واقعی تسهیلات خرید ارائه کند؛ چرا از جیب قطعه‌ساز و خودروساز خرج می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین