سه شنبه 29 اسفند 1402-10:54 شمسی /3/19/2024 10:54:51 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24706
  • زمان انتشار:يکشنبه 23 خرداد 1400-7:27

افزایش قیمت خودرو از مبدا نیز نتوانست سدی در مقابل سیل متقاضیان برای شرکت در فروش‌های فوق‌العاده خودروسازان ایجاد کند و شاهد هستیم در سومین فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو بیش از ۳ میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند. 
لشکر متقاضیان در میدان قرعه‌کشی

آبی‌های جاده مخصوص در سومین فروش فوق‌العاده خود سه محصول پارس سال، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتومات و سقف شیشه‌ای و همچنین دنا پلاس توربو شارژ با گیربکس اتومات را عرضه کردند.
در میان سه محصول یاد شده پارس سال به لحاظ قیمت در کف قرار دارد. منتخبان برای در اختیار گرفتن این خودرو باید مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان به حساب ایران‌خودرو واریز کنند. بعد از پارس سال، پژو ۲۰۷ اتومات با سقف شیشه‌ای در جایگاه دوم قرار دارد که ۲۶۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. منتخبان دنا پلاس توربوشارژ اتومات نیز باید حساب خود را ۳۹۰ میلیون تومان برای دراختیار گرفتن این خودرو شارژ کنند.با توجه به نقدینگی مورد نیاز برای خرید خودرو در این فروش فوق‌العاده طبیعی است که پژو پارس سال بیشترین متقاضی را داشته باشد. اما رقم پرداختی برای در اختیار گرفتن خودرو تنها آیتمی نیست که مورد توجه متقاضیان قرار دارد. آنها علاوه بر رقم پرداختی برای خودرو همچنان نیم نگاهی به قیمت خودروهای عرضه شده در فروش‌های فوق‌العاده در بازار دارند.بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر پارس سال مدل ۱۴۰۰ قیمتی حول و حوش ۲۷۰ میلیون تومان در بازار دارد.پژو ۲۰۷ اتومات با سقف شیشه‌ای نیز با قیمت ۴۰۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. چنانچه متقاضیان قصد داشته باشند دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس اتومات را از بازار تهیه کنند باید حدود ۴۳۵ میلیون تومان نقدینگی با خود به همراه داشته باشند. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد از ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار نفری که در سومین فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو شرکت کردند، حدود ۲ میلیون ۳۲۰ هزار نفر برای در اختیار گرفتن ۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه پژو‌پارس سال ثبت‌نام کرده‌اند. این به آن معناست که حول و حوش ۷۴ درصد شرکت‌کنندگان به دنبال دریافت این خودرو هستند. فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه برای این محصول سدان ایران‌خودرو بیش از ۱۳۰ میلیون تومان است. برای در اختیار گرفتن پژو ۲۰۷ اتومات با سقف شیشه‌ای نیز بیش از ۶۲۵ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند. فاصله قیمتی برای این خودرو نیز حدود ۱۳۹ میلیون تومان است. اما برای دنا پلاس توربو شارژ اتومات تنها ۱۹۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه این خودرو ۴۵ میلیون تومان است. بنابراین مشخص است همچنان همان مکانیزم میزان شرکت‌کننده برای محصولاتی که بیشترین فاصله قیمتی را میان بازار و کارخانه دارند، در فروش‌های فوق‌العاده عمل می‌کند. تنها راه علاج کاهش متقاضیان برای شرکت در طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان آزادسازی قیمت است. تنها مکانیزم عرضه و تقاضا می‌تواند فروش‌های فوق‌العاده خودروسازان را از متقاضیان کاذب خالی کند و تنها مصرف‌کنندگان واقعی را در این طرح‌های فروش فوق‌العاده نگه دارد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین