در جدیدترین مورد، سردار سعید محمد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، گفته که «مردم از خودروی ملی به عنوان خفت ملی یاد میکنند، ولی ما آن را تبدیل به عزت ملی میکنیم.» اینکه «سردار» خودروسازی کشور را در برنامههای انتخاباتی خود جای داده و در همان روز ثبت نام این صنعت را کوبیده، بیشتر ریشه در برد اجتماعی بسیار بالای آن دارد.
خودروسازی در ایران از ضریب نفوذ بالایی برخوردار است و از آنجاکه شهروندان نیز دل خوشی از آن ندارند، گاهی دستمایه تبلیغات قرار میگیرد، چه از سوی مسوولان (به خصوص نمایندگان مجلس) و چه از سوی کاندیداهای انتخابات به ویژه ریاست جمهوری. در اینکه خودروسازی کشور عیب و ایرادهای زیادی دارد و نتوانسته رضایت عمومی را جلب کند، تردیدی نیست، از همین رو کاندیداها نیز فرصت را مغتنم میشمارند و متلکی حوالهاش میکند تا در روز رأی گیری به کارشان بیاید.
چراغ اول کنایه زنی به خودروسازی را این بار سردار محمد روشن کرده و احتمالاً خودرو توسط دیگر کاندیداها نیز آماج حمله قرار میگیرد و مهمان مناظرهها نیز خواهد شد.
این در حالی است که پیشتر نیز کاندیداهای انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و وزرای پیشنهادی صنعت، وعدههای زیادی درباره اصلاح صنعت خودرو دادهاند، اما خودروسازی کشور همچنان در کجراهه طی مسیر میکند و با انبوهی از چالشها و کمبودها مواجه است. باید منتظر ماند و دید دولت بعد به ویژه اگر سردار محمد منتخب مردم باشد، با خودروسازی و چالشهایش چه خواهد کرد، آن هم در حالی که «دولتی بودن» خود چالش اصلی این صنعت است.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست