شنبه 1 ارديبهشت 1403-9:44 شمسی /4/20/2024 9:44:32 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24372
  • زمان انتشار:يکشنبه 5 ارديبهشت 1400-22:1
کیفیت خودروهای داخلی در اسفند، اعلام شد

خودرونامه: گزارش مربوط به کیفیت خودروهای داخلی در اسفند ۹۹ اعلام شد، گزارشی که نشان می‌دهد تغییر خاصی در سطح کیفی محصولات نسبت به بهمن رخ نداده است. 
همان همیشگی

به عبارت بهتر، هیچ تغییری در ستاره بندی خودروهای داخلی در اسفند و نسبت به بهمن به چشم نمی‌آید، موضوعی که البته در ماه‌های قبل هم تکرار شده است. همچنین کماکان خبری از محصولات جدید خودروسازان به خصوص شاهین و تارا در گزارش کیفی نیست، آن هم در حالی که حاشیه‌هایی برای آنها از منظر کیفیت ایجاد شده است.

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در مجموع ۳۴ خودرو داخلی در اسفند سال گذشته مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند که در سطوح قیمتی مختلف دسته بندی و بین دو تا پنج ستاره به دست آورده‌اند. تنها خودرو پنج ستاره داخلی در اسفند، دنا پلاس توربو اتوماتیک بوده، محصولی که در گزارش بهمن هم پنج ستاره بود.

طبق گزارش اعلامی، در گروه قیمتی یک، تنها با تیگو ۷ مونتاژی بخش خصوصی مواجه می‌شویم که با وجود قیمت حدوداً یک میلیاردی‌اش تنها سه ستاره به دست آورده است. در سطح قیمتی دو نیز با هشت خودرو چینی مواجه می‌شویم که با وجود قیمت‌های بالا، بیشتر آنها سه ستاره هستند.

در این گروه البته دو خودرو چهار ستاره شامل هایما و بیسو نیز به چشم می‌آیند که اولی مهمان چینی ایران خودرو است و دومی هم توسط بخش خصوصی مونتاژ می‌شود. خودروهای سه ستاره این گروه را نیز جک، تیگو ۵، آریزو ۵ و مدلی دیگر از بیسو تشکیل می‌دهند که همگی جزو مونتاژی‌های بخش خصوصی به شمار می‌روند. اما ام وی‌ام مدل X۳۳ نیز به عنوان تنها خودرو دو ستاره داخلی، عضو همین گروه است. این محصول در بخش خصوصی مونتاژ می‌شود و همواره نیز دو ستاره داشته و به نظر می‌رسد در آینده و در صورت عدم بهبود کیفی، جایی در خودروسازی کشور نخواهد داشت.
در دیگر دسته قیمتی گزارش کیفی اسفند که شلوغ‌ترین به شمار می‌رود، با ۱۸ محصول از ایران خودرو مواجه می‌شویم. بهترین آنها دنا پلاس توربو اتومات است که پنج ستاره را به خود می‌بیند. منهای مدل‌های معمولی این خودرو و همچنین پژو ۲۰۷ که چهار ستاره هستند، دیگر اعضای گروه را سه ستاره‌ها تشکیل می‌دهند.

در نهایت اما آخرین دسته قیمتی گزارش کیفی اسفند، به سایپایی‌ها تعلق یافته که تیبا، ساینا و کوئیک را در خود جای داده است. تنها عضور چهار ستاره این گروه کوئیک است و دیگر خودروها نتوانسته‌اند بیش از سه ستاره کیفی به دست بیاورند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین