پنجشنبه 9 فروردين 1403-16:11 شمسی /3/28/2024 4:11:05 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:21597
  • زمان انتشار:دوشنبه 17 آذر 1399-17:1

رئیس شرکت آلمانی فولکس واگن پیش بینی کرده است که اتومبیل های خودران و بدون راننده ممکن است از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ برای همگان در دسترس باشند. 
خودروهای بدون راننده تا 2030 می آیند

به گزارش خودرونامه به نقل از راشاتودی، هربرت دیس، رئیس شرکت آلمانی فولکس واگن پیش بینی کرده است که اتومبیل های خودران و بدون راننده ممکن است از سال 2025 تا 2030 برای همگان در دسترس باشند.فولکس واگن که پیشروترین خودروساز جهان از جهت فروش می باشد، در حال حاضر سرمایه گذاری خود را در این زمینه افزایش داده است. 
مدیر عامل این شرکت در گفتگو با هفته نامه آلمانی Wirtschaftswoche تأکید کرد که روند تولید خودروهای بدون راننده با توسعه سریع تراشه های رایانه ای و هوش مصنوعی که یکی از اصلی ترین چالش های تکامل اتومبیل های خودران است، سرعت می گیرد.دیس در ادامه گفت: قابل پیش بینی است که این سیستم ها حتی به زودی قادر به تسلط بر شرایط پیچیده خودروهای بدون راننده باشند. بر اساس این گزارش، خودروسازان جهانی طی سال های اخیر بودجه لازم برای فناوری های دیجیتالی و برقی خودروهای خود را افزایش داده اند. فولکس واگن ماه نوامبر اعلام کرد که تقریباً نیمی از بودجه 150 میلیارد یورویی خود را به خودروهای الکترونیکی، اتومبیل های هیبریدی، سیستم عامل یک پارچه نرم افزار وسیله نقلیه و همچنین فناوری های خودران اختصاص داده است.
منبع:تسنیم


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین