جمعه 10 فروردين 1403-16:49 شمسی /3/29/2024 4:49:52 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1784
  • زمان انتشار:دوشنبه 22 مرداد 1397-3:51
خودرو نایاب شد!

کافیست سری به سایت های فروش دو خودروساز بزرگ کشور بزنید. فروش های فوری تقریبا متوقف شده است.
خودروسازان: فروش فوری نداریم

خودرونامه: کافیست سری به سایت های فروش دو خودروساز بزرگ کشور بزنید. فروش های فوری تقریبا متوقف شده است. به جای آن پیش فروش های مدت دار با تحویل تیر ماه سال آینده جای خود را به فروش های فوری داده است. معلوم نیست قیمت نهایی یک خودرو که امروز ثبت نام می کنید در سال آینده چقدر باشد.

هم اکنون فروش و پيش فروش سه خودرو پژو اس دي، گراند ويتارا و ال90 در ايران خودرو تا اطلاع ثانوي ممنوع شده است. ايران خودرو در حال حاضر هيچ گونه فروش نقدي و فوري ندارد.

بزرگترين خودروساز خاورميانه، پيش فروش خودروهايي نظير 405، 206، هايما، پارس و سمند را با سود مشاركت 16 و سود انصراف 14 درصد با موعد تحويل سال 98 آغاز كرده است.

در بازار اما وضع به گونه ای دیگر است. انبار فروشندگان خودرو پر از خودروست اما با توجه به افزایش شدید قیمت ها کسی حاضر به خرید خودرو نیست. این موضوع سبب شده تا بازار حالت راکدی شبیه مسکن را به خود بگیر و دچار رکود تورمی شود.

به نظر می رسد آثار تحریم ها بر صنعت خودرو کشور از هم اکنون خود را نشان داده است. در این میان شاید بهتر آن باشد که خودروسازان کشور به دنبال شریک های جدید تجاری باشند و بتوانند با گرفتن شرکای دسته چندمی صنعت خودرو کشور را سرپا نگه دارند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:خودرونامه

نظرات کاربران

آخرین عناوین