جمعه 10 فروردين 1403-11:15 شمسی /3/29/2024 11:15:20 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1737
  • زمان انتشار:جمعه 22 تير 1397-14:16
رئیس اداره اندازه شناسی استاندارد استان تهران:

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد استان تهران با بیان اینکه نازل‌های جایگاه‌های سوخت از طرف شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پلمب می‌شوند، گفت: امکان دستکاری نازل‌های سوخت وجود ندارد
امکان دستکاری نازل‌های سوخت وجود ندارد

خودرونامه|مانیا فرزان درباره نحوه بازرسی و بررسی عملکرد از نازل‌های جایگاه‌های سوخت اظهار کرد: برای بررسی عملکرد نازل ها، اداره کل استاندارد به همراه شرکت پالایش و پخش فرآورد‌های نفتی، هر سه ماه یک بار نازل‌ها را بررسی می‌کند.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد استان تهران با بیان اینکه طی سه ماهه سال ۹۷، ۴ هزار و ۵۲۰ نازل مورد بررسی قرار گرفته اند، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۵۱۳ نازل با استاندارد ملی تطابق داشته و هفت نازل نیز دارای عدم انطباق بودند که پس از اعلام به شرکت پالایش و پخش فرآورد‌های نفتی اصلاح و در آزمون مجدد مورد تایید قرار گرفتند.

وی افزود: نازل‌هایی که عدم انطباق می‌گیرند به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام و پس از اصلاح از سوی این شرکت، مجددا سازمان استاندارد آن‌ها را بررسی می‌کند تا عملکرد آن‌ها تایید شود، هیچ نازلی بدون اینکه انطباق بگیرد رها نمی‌شود.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد استان تهران در پاسخ به این سئوال که دلیل اینکه برخی نازل‌ها از عملکرد استاندارد خارج می‌شوند و عدم انطباق می‌گیرند چیست، گفت: هر وسیله‌ای به مرور زمان امکان دارد از عملکرد صحیح خود خارج شود که این نازل‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند، علاوه بر این ممکن است به دلیل وارد شدن ضربه نیز از حالت عملکرد اصلی خود خارج شوند.

فرزان با بیان اینکه نازل‌های جایگاه‌های سوخت از طرف شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پلمب می‌شوند، تاکید کرد: امکان دستکاری نازل‌های سوخت وجود ندارد و پلمب‌ها تنها هنگام اصلاح باز شده و پس از تعمیراتی که بر روی آن صورت می‌گیرد مجددا پلمب شده و مجددا از سوی استاندارد بازرسی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در هنگام بازرسی‌ها هیچگاه باز شدن پلمب‌ها را مشاهده نکردیم، اظهار کرد: با ثبت شکایت افراد در سامانه سازمان استاندارد به موضوع رسیدگی شده و بازرس سازمان استاندارد به همراه شاکی به جایگاه مربوطه رفته و بازرسی از نازل مدنظر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد استان تهران تصریح کرد: شکایاتی که تا به حال صورت گرفته پس از بررسی انجام شده هیچکدام وارد نبوده است.


منبع:ميزان


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:ميزان

نظرات کاربران

آخرین عناوین