جمعه 10 فروردين 1403-1:21 شمسی /3/29/2024 1:21:30 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1725
  • زمان انتشار:سه شنبه 19 تير 1397-18:50

یکی از بزرگ‌ترین سؤال‌ها درباره خودروهای الکتریکی این است که پس از انقضای تاریخ‌مصرف باتری‌ها در این‌گونه خودروها چه بلایی بر سرشان می‌آید؟ و اینجاست که حداقل یک پاسخ برای این سؤال مهم داریم.
استادیومی که با باتری‌های نیسان لیف کار می‌کند!

خودرونامه|نیسان و شرکای آن 148 باتری نیسان لیف را در استادیوم یوهان کرایف آرنای آمستردام نصب کرده‌اند. این باتری‌ها می‌توانند یک سیستم ذخیره انرژی 2.8 مگاوات ساعتی را ایجاد کنند که نه تنها برق استادیوم را تولید می‌کند بلکه در برخی موارد می‌تواند برق چند هزار خانه در اطراف را نیز تأمین نماید. این بزرگ‌ترین سیستم ذخیره انرژی می‌باشد که در یک ساختمان تجاری در سراسر اروپا نصب شده است.

مدیر این استادیوم می‌گوید:

به لطف این سیستم ذخیره انرژی، استادیوم قادر خواهد بود از انرژی پایدار خود استفاده بکند. آرنا دارای برق قابل‌توجهی می‌باشد و به عنوان نتیجه این استادیوم در شبکه برق پایدار هلند نقش مناسبی ایفا خواهد کرد.

این استادیوم محل تمرین تیم ملی هلند و تیم باشگاهی آژاکس بوده و البته مراسمی همچون کنسرت‌ها، گفت‌وگوهای تجاری و… در آن برگزار می‌شوند. در کل هر ساله بیش از 2 میلیون بازدید از این مجموعه صورت می‌گیرد.

فرانسیسکو کارانزا مدیر نیسان انرژی خاطرنشان می‌سازد:

ما مفتخریم که بخشی از بزرگ‌ترین پروژه ذخیره انرژی اروپا برای یک ساختمان تجاری هستیم. به لطف کمک‌های استادیوم یوهان کرایف آرنا می‌توانیم استفاده دوباره از باتری‌های نیسان لیف الکتریکی را نشان دهیم و بگوییم که این باتری‌ها در ایجاد سیستم انرژی کاراتر و پایدار چه نقش مهمی دارند. ما اکوسیستم الکتریکی خود را در قلب آینده‌ای پایدار کار می‌گذاریم.


منبع:پدال


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:پدال

نظرات کاربران

آخرین عناوین