شنبه 1 ارديبهشت 1403-10:6 شمسی /4/20/2024 10:06:08 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:15987
  • زمان انتشار:دوشنبه 6 مرداد 1399-18:20

به دنبال انتشار اخباری از بسته شدن پرونده ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه تا پایان مدت مصوبه ترخیص خودروها، دو ماه دیگر باقی مانده است، به این موضوع واکنش نشان داد. 
پرونده باز خودروهای دپویی

به گزارش خودرونامه، چندی پیش رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی اعلام کرد که  به‌جز حدود سه هزار خودرویی که در محاکم قضایی باید تعیین تکلیف شوند، پرونده خودروهای وارداتی در گمرک بسته شد. در این مورد، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه از مصوبه هیات دولت برای ترخیص خودروها همچنان دو ماه زمان باقی مانده است؛ اظهار کرد: پرونده این خودروها بسته نشده و مسئولان در گمرک در حال رسیدگی و انجام امور ترخیص بوده و همکاران ما نیز پیگیر هستند.
مهدی دادفرافزود: متاسفانه بیشتر مشکل ما در اداره کل مقررات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که کارها به گمرک ختم نمی‌شود و واردکنندگان نمی‌توانند خودروهای خود را ترخیص کنند. وی تاکید کرد:دلیل این موضوع نیز این است که بسیاری از کسانی که سه تا چهار سال پیش اقدام به واردات خودرو کرده‌ بودند، آن زمان فعال اقتصادی و تاجر در واردات خودرو بودند اما حالا از آنها کارت بازرگانی خواسته می‌شود. دادفر تصریح کرد: این در حالی است که کارت بازرگانی بسیاری از واردکنندگان تمدید نشده است، زیرا پس از ممنوعیت واردات، دیگر موضوع و دلیلی برای تمدید کارت بازرگانی وجود نداشته و از فعالیت تجاری خارج شده‌اند.
به گفته وی، دسترسی به سامانه اداره کل مقررات و همچنین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برای بارگذاری قرادادهای گارانتی، منوط به کارت بازرگانی دارای اعتبار است، لذا پروسه ترخیص خودروهای دپویی در دور باطل افتاده است. دادفر با بیان اینکه اگر اکنون اقدام به تمدید کارت بازرگانی شود، پروسه زمانبری خواهد بود و شاید به مهلت مصوبه نرسد، گفت: اگر هم کارت ها تمدید نشود، پروسه در همان مقطع اداره کل مقررات باقی مانده و اصلا به گمرک نمی‌رسد تا کارهای ترخیص صورت گیرد.
منبع:ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین