جمعه 31 فروردين 1403-2:12 شمسی /4/19/2024 2:12:26 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1404
  • زمان انتشار:چهارشنبه 1 شهريور 1396-17:1

شرکت خودروسازی هیوندای موتورز اعلام کرده که قصد دارد تولید و عرضه وانت پیکاپ هایش را در ایالات متحده آمریکا آغاز کند.
هیوندای اعلام کرد: شاسی بلند کوچک کونا در راه است

به گزارش خودرونامه، مایکل جی. او. برایان - معاون برنامه ریزی محصولات و خط تولید هیوندای موتورز در آمریکا - در مصاحبه ای با رویترز اظهار کرد که این خودروساز کره ای در نمایشگاه سانتاکروز آمریکا در سال ۲۰۱۵ با رونمایی از وانت پیکاپ هیوندای، تولید و عرضه این خودرو را در آمریکا اعلام کرده است.  

او همچنین ادامه داد که هیوندای درصدد تولید و عرضه یک شاسی بلند با اندازه نسبتا کوچک به نام کونا (Kona) تا اواخر سال جاری در آمریکاست. این در حالیست که هم اکنون هیوندای هیچ وانت پیکاپی را در ایالات متحده  تولید و عرضه نمی کند.   اما گفته می شود برنامه هیوندای موتورز این است که در سال ۲۰۲۰ عرضه وانت پیکاپ خود را در این کشور آغاز کند.

همچنین طبق گزارش های منتشر شده، هیوندای موتورز قصد دارد سه شاسی بلند جدید یا به‌روزرسانی شده را در سال ۲۰۲۰ معرفی کند. این خودروساز کره ای، دو مدل جدید در اوایل سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده معرفی خواهد کرد که یک شاسی بلند سانتافه با اندازه متوسط در سال آینده و همچنین یک مدل کاملا جدید از یک شاسی بلند ۷ نفره کراس اوور، از جمله محصولات جدید این خودروساز است. همچنین انتظار می رود یک مدل باز طراحی شده از توسان هم در سال ۲۰۲۰ معرفی و عرضه کند.

کراس اوور در آمریکا ۳۰ درصد از میزان کل فروش وسائل نقلیه سبک را تشکیل می دهد. همچنین مصرف کنندگان در چین هم که بزرگترین بازار جهانی خودرو را داراست، در حال جایگزین کردن خودروهای سواری سِدان با خودروهای شاسی بلند هستند.

مدیران و معامله گران هیوندای موتورز در آمریکا، سعی در متقاعد کردن این خودروساز به تولید و تمرکز هرچه بیشتر بر روی خودروهای شاسی بلند یا وانت پیکاپ داشته اند چرا که بنظر می رسد مردم در اکثر نقاط جهان بخصوص در ایالات متحده، هم اکنون بیشتر خواستار این گونه خودروها هستند و می توان دید که تقاضای خودروهای سواری سدان همانند سوناتا و النترا رو به کاهش بوده است.

اسکات فینک -مدیر ارشد اجرایی هیوندای موتورز در فلوریدای آمریکا - می گوید:" با اینکه ما به آینده خوشبینانه می نگریم، اما این که اکنون چنین محصولات پُر متقاضی  را در اختیار نداریم، به هیچ وجه خوب نیست و ممکن است بازار خود را در آمریکا از دست بدهیم ".

میزان فروش هیوندای در آمریکا در سال جاری تا آخر ژوئیه، ۱۱ درصد کاهش یافته است. دقیقا برخلاف رشد صعودی فروش خودروهای شاسی بلند هیوندای در این کشور با ۱۱ درصد افزایش، میزان فروش سوناتا که روزی از پرفروش‌ترین ها بود، در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۷، ۳۰ درصد کاهش داشته است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:ایسنا

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین