پنجشنبه 9 فروردين 1403-21:34 شمسی /3/28/2024 9:34:00 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:10317
  • زمان انتشار:چهارشنبه 20 فروردين 1399-9:16
از پکن تا پاریس

در پی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، برگزارکنندگان نمایشگاه های معتبر خودرو دنیا تصمیم به لغو یا تعویق این رویدادهای بزرگ گرفتند.
کرونا جان نمایشگاه‌های جهانی خودرو را گرفت

تا به امروز چندین نمایشگاه خودرو در دنیا لغو شده اند که از جمله مهمترین آنها، می توان به نمایشگاه های پاریس،پکن، دیترویت و ژنو اشاره کرد.

شیوع ویروس کرونا در جهان جدا از خسارات مالی و جانی فراوان و صدها هزار مبتلایی که تا به امروز روی دست جهانیان گذاشته، خودروسازی را نیز درنوردید و ضمن تعطیلی بسیاری از خطوط تولید، نمایشگاه های معتبر مرتبط با این صنعت را نیز لغو کرد و یا به تعویق انداخت.

کرونا به عنوان ابرچالش جدید جهان، اواخر سال 2019 میلادی در چین ظهور کرد و رفته و رفته از مرزها عبور و بسیاری از کشورهای دنیا را آلوده ساخت. طبق آخرین آمارها، تا به امروز بیش از 200 کشور درگیر این ویروس خطرناک و به شدت مسری شده و آمار میتلایان و قربانیان نیز روز به روز بالاتر می رود.

شیوع این ویروس اما صنعت خودرو را نیز تقریبا در کل جهان گرفتار و حتی مختل کرد. بسیاری از خودروسازان جهان از بیم ابتلای پرسنل خود به کرونا و گسترش آن در میان سایر شهروندان، خطوط تولید را تعطیل کرده و هنوز برای بازگشایی آنها تردید دارند.

در کنار تعطیلی خطوط تولید خودرو در جهان که خسارات سنگینی را متوجه شرکت های مختلف کرده، کرونا سبب شد دورهمی های سالانه خودروسازان نیز به هم بخورد، چه آنکه بیشتر نمایشگاه های معتبر خودرو طی سال 2020 لغو شده است.

مسوولان برگزاری این نمایشگاه ها در کشورهای مختلف، از بیم آنکه تجمع بازدیدکنندگان سبب سریع تر شدن چرخه انتقال کرونا شده و فاجعه ای بزرگ تر از آنچه رخ داده، اتفاق بیفتد، تصمیم به لغو یا تعویق این گردهمایی های عظیم گرفتند.

نمایشگاه خودرو دیترویت:از نمایشگاه خودرو دیترویت به عنوان یکی از باسابقه ترین و قدیمی ترین گردهمایی های خودرویی جهان یاد می شود، نمایشگاهی که قدمت آن به سال 1907 میلادی می رسد. این نمایشگاه معتبر اما امسال و در حالی که قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد تا سلامتی و جان شهروندان در اولویت قرار گیرد.

گفته می شود محل برگزاری این نمایشگاه در حال حاضر به بیمارستان صحرایی برای بستری شدن بیماران کرونایی تبدیل شده است.

نمایشگاه خودرو پاریس:بسیاری از مشتاقان خودرو سعی می کنند هر سال در اوایل پاییز، خود را به پاریس رسانده و در نمایشگاه خودرو بزرگ این شهر شرکت کنند، با این حال امسال خبری از برگزاری این رویداد بزرگ خودرویی نخواهد بود.

مسوولان برگزاری این نمایشگاه تاکید کرده اند با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آن را امسال برگزار نخواهند کرد. فرانسه در حال حاضر یکی از کشورهای اصلی درگیر با کرونا است.

نمایشگاه خودرو ژنو:در حالی که سوئیسی ها اواسط اسفند امسال خود را آماده برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو می کردند، دولت این کشور در راستای مقابله با کرونا، اجازه برگزاری این رویداد بزرگ خودرویی را نداد.

دولت سوئیس اوایل اسفند سال گذشته محدودیت‌هایی اضطراری برای کنترل شیوع کرونا در نظر گرفت و طبق آن، برگزاری رویدادهای اجتماعی با بیش از هزار نفر ممنوع شد و بنابراین نمایشگاه خودرو ژنو نیز در جمع ممنوعه قرار گرفت.

نمایشگاه خودرو پکن:اما دیگر نمایشگاه معتبر و معروفی که امسال قربانی کرونا شد، به چینی ها اختصاص پیدا کرد.

چینی هایی که جهان را گرفتار کرونا کردند، فعلا از برگزاری نمایشگاه خودرو پکن محروم خواهند بود.

طبق اعلام مسوولان برگزاری، نمایشگاه موردنظر که قرار بود اواخر آوریل امسال برگزار شود، به تاریخ دیگری (احتمالا اواخر سپتامبر) موکول شده است. باید منتظر ماند و دید جهان تا آن زمان از شر کرونا خلاص می شود یا همچنان در جنگ با آن قرار خواهد داشت.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین